W dwudziestym pierwszym wieku marketing odgrywa ogromne znaczenie w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa na świecie. Konkurencja w każdym segmencie rynku jest ogromna i aktualnie problemem przedsiębiorstw jest nie tylko zareklamowanie swoich towarów lub usług, niemniej jednak również poinformowanie klientów o ich istnieniu. Oprócz tego świadomi konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na inne cechy produktu, np, czy był on kontrolowany na zwierzętach albo czy dana firma para się propagowaniem ekologicznych trendów.
Marketing nie jest więc jednorazowym działaniem, ale ciągłym procesem, który musi być stałym elementem funkcjonowania przedsiębiorstwa. W tym celu możecie w swojej firmie wykonać dział marketingu lub wynająć zewnętrzne przedsiębiorstwo zajmujące się marketingiem. Kontrolowanie projektowani marketingowymi nie jest wcale proste i powinniście postawić na ekspertów, którzy mają ogromne doświadczenie w biznesie i głównie znają rodzimy rynek. Wynajęcie renomowanej, brytyjskiej firmy może przynieść wam więcej szkód, niż korzyści, gdyż w każdym kraju konsument ma inne wartości oraz oczekiwania. To co się sprawdza na rynku brytyjskim może być bardzo kiepsko odebrane przez Obywateli polski. Warto zatem postawić na rodzimą firmę marketingową, która posiada na swoim koncie sporo wspaniałych kampanii promocyjnych, a wypromowane przez nie produkty stały się bestsellerami sprzedażowymi. Wbrew pozorom w naszym kraju istnieje sporo takich firm, zatem wybranie tej jednej, najlepszej wcale nie będzie prostym zadaniem.
Źródło: Zarządzanie Projektami Marketingowymi.