Zapach pomocny w sprzedaży

 

Przyjemny zapach jest dużo bardziej pożądany niż zapach brzydki, nieładny. Ludzie preferują ładne zapachy. Nie bez przyczyny używają pachnących kosmetyków, perfumują się. Chcą pachnieć ładnie. Ładny zapach pożądany jest także w miejscach, w których spędzamy czas. Zapach do domu to coraz w wielu wypadkach stały szczegół cotygodniowych zakupów. Odświeżacze do toalet, odświeżacze zapachowe do pomieszczeń, olejki zapachowe czy aerozole odświeżające gwarantują ładny zapach w współzależności od sytuacji.

Branża kosmetyczna używając ludzką skłonność do ładnych zapachów usiłuje wyposażyć rynek w produkty spełniające nasze oczekiwania, Zapach do domu, odświeżacz powietrza do samochodu czy zapach do biura musi być przyjemny i trwały. Człowiek lubi, gdy na każdym kroku ładnie pachnie. Nasze przywiązanie do zapachów używa się również w handlu, o czym ewentualni klienci sklepów nie mają pojęcia. W wielu przypadkach praktyki takie stosowane są przez właścicieli tych największych sklepów, marketów i hipermarketów. Jeżeli w sklepie ładnie pachnie chlebem czy nie dlatego, ze akurat je dostarczono. Ten ładny, poprawnie kojarzący się zapach to działanie celowe. Miłe skojarzenia stwarza, że choć czegoś nie potrzebujemy, pójdziemy to kupić. To nic innego jak tak zwany aromamarketing. To technika manipulowania podświadomością ludzką, bodźcowym działaniem na nią. Gdy to człowiek podejmuje decyzje nie dlatego, ze tak planował, niemniej jednak pod wpływem chwili, impulsu. Aromamarketing to nic innego jak strategia handlowa mająca na celu jak największą sprzedaż. Strategia, która funkcjonuje, bo człowiek lubi ładne zapachy.

Więcej: aromamarketing.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz