Reklama dźwignią handlu

 

by marketing została wyemitowana w telewizji, czasami powinno się nad nią pracować dosłownie długimi miesiącami. Powinno się prześledzić należycie grupę targetowaną, czyli wiedzieć, do kogo ma trafić dana reklama i dopiero wtedy możemy zacząć się zastanawiać, co będzie do nich natrafić. Klient, który zgłasza się do agencji po przygotowanie takiego spotu, musi wypełnić brief, w którym odpowie na pytania o cele, charakter i informacji, jakie posiada zawierać takie filmowanie z powietrza czy inna metoda reklamy. Dopiero później możliwe jest ustalenie drogi funkcjonowania, czyli sposobu, w jaki posiada być osiągnięty ten cel.

Analiza targetowej grupy jest w tym przypadku na prawdę istotna, bo dzięki tej grupie można stwierdzić, co będzie efektywne, jednak z czego musisz zrezygnować i czego nie brać pod uwagę. Każda grupa docelowa potrzebuje czegoś innego i filmy reklamowe powinny być tworzone tak, by z dokładnością wpasowywać się w potrzeby danej grupy. Całkiem inaczej się tego nie da zrobić. Kiedy Brief jest już wypełniony a grupa docelowa ustalona, zaczyna się burza mózgów, której celem jest zobowiązanie, jaki pomysł będzie w tym przypadku najlepszy. Ten stopień tak rzeczywiście trwa najdłużej, bo powinno się przeanalizować różnorakie scenariusze pod kątem skuteczności i na tej w tej chwili bazie podjąć decyzję. Kiedy filmy promocyjne posiadają już ustalony pomysł, copywriterzy piszą do nich scenariusz, zatrudnia się aktorów, a następnie trzeba taki spot nagrać. To w pewnych sytuacjach trwa bardzo długo, niemniej jednak efekt musi być osiągnięty. Czasami wymaganie kilka dubli i zmian, by powstało coś odpowiedniego.
Zobacz także: filmowanie z powietrza.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz