Jakie cechy powinien posiadać dobry lektor?

Odpowiedni lektor w znacznym stopniu przyczynia się do odbioru przekazu w reklamie, czy w filmie. Musimy więc wybierać jedynie doświadczonych lektorów, którzy posiadają odpowiednią wiedzę i umiejętności, ażeby zadbać o ten aspekt reklamy czy filmu.
Jakiego lektora wybrać do promocji?
Przede wszystkim my musimy zwrócić uwagę na doświadczenie oraz wykształcenie kierunkowe lektora.

Warto mieć na uwadze, że lektor do promocji powinien posiadać odpowiednie umiejętności, tak by dopasować głos do założeń producenta oraz reżysera. Nie jest to zadanie proste, wymaga doświadczenia, wiedzy a także kwalifikacji. Polski lektor jest niezbędny nie tylko i wyłącznie w reklamach, ale również w innych przedsięwzięciach. Właściwie każdy z nas nie raz słyszał lektora w filmie obcojęzycznym. W związku z tym perfekcyjnie uzmysławiamy sobie, jak bardzo duże znaczenie ma jakość usług lektorskich dla odbioru danej produkcji. Nierzadko oglądając ten sam film, niemniej jednak z innym lektorem zastanawiamy się, dlaczego poprzednia wersja bardziej nam się podobała. Oczywiście jest to zasługa lektora, który świetnie realizuje własne zadanie. Jeżeli zatem potrzebujemy lektora do przedsięwzięcia takiego jak marketing czy film, wtedy warto korzystać z rozwiązania, jakim jest polish voice over. Warto zdawać sobie sprawę, że jakość usług lektorskich przekłada się na jakość całej produkcji, a zatem odbiór widzów. W roli lektorów dobrze sprawdzają się aktorzy teatralni, którzy dysponują najlepszym warsztatem, jak też umiejętnościami, aby wykonywać to zadanie całkowicie fachowo.

Źródło: Polski lektor.